Thursday, November 24, 2011

Cerita Tentang Professor Dengan Pendayung Sampan

"Suatu hari, seorang Professor yang sedang membuat kajian tentang lautan menumpang sebuah sampan. Pendayung sampan itu seorang tua yang begitu pendiam. Professor memang mencari pendayung sampan yang pendiam agar tidak banyak bertanya ketika dia sedang membuat kajian.

Dengan begitu tekun Professor itu membuat kajian. Diambilnya sedikit air laut dengan tabu...ng uji kemudian digoyang-goyang.

Selepas itu dia menulis sesuatu di dalam buku. Berjam-jam lamanya Professor itu membuat kajian dengan tekun sekali. Pendayung sampan itu mendongak ke langit.Berdasarkan pengalamannya dia berkata di dalam hati, "Hmm. Hari nak hujan."

"OK, semua sudah siap, mari kita balik ke darat" kata Professor itu. Pendayung sampan itu akur dan mula memusingkan sampannya ke arah
pantai. Hanya dalam perjalanan pulang itu barulah Professor itu menegur pendayung sampan.

"Kamu dah lama kerja mendayung sampan?" Tanya Professor itu.

"Hampir seumur hidup saya." Jawab pendayung sampan itu dengan ringkas.

"Seumur hidup kamu?" Tanya Professor itu lagi.

"Ya".

"Jadi kamu tak tahu perkara-perkara lain selain dari mendayung sampan?" Tanya Professor itu.

Pendayung sampan itu hanya menggelengkan kepalanya. Masih tidak berpuas hati, Professor itu bertanya lagi, "Kamu tahu geografi?" Pendayung sampan itu menggelengkan kepala.


"Kalau macam ni, kamu dah kehilangan 25 peratus dari usia kamu." Kata Professor itu lagi, "Kamu tahu biologi?" Pendayung sampan itu menggelengkan kepala. "Kasihan. Kamu dah kehilangan 50 peratus usia kamu. Kamu tahu fizik?" Professor itu masih lagi bertanya.
Seperti tadi, pendayung sampan itu hanya menggelengkan kepala. "Kalau begini, kasihan, kamu sudah kehilangan 75 peratus dari usia kamu. Malang sungguh nasib kamu, semuanya tak tahu.Seluruh usia kamu dihabiskan sebagai pendayung sampan." Kata Professor itu dengan nada mengejek dan angkuh. Pendayung sampan itu hanya berdiam diri.

Selang beberapa minit kemudian, tiba-tiba hujan turun. Tiba-tiba saja datang ombak besar. Sampan itu dilambung ombak besar dan terbalik. Professor dan pendayung sampan terpelanting. Sempat pula pendayung sampan itu bertanya, "Kamu tahu berenang?" Professor itu menggelengkan kepala. "Kalau macam ini, kamu dah kehilangan 100 peratus nyawa kamu." Kata pendayung sampan itu sambil berenang menuju ke pantai.

Moral of the story

Dalam hidup ini IQ yang tinggi belum tentu boleh menjamin kehidupan. Tak guna kita pandai dan tahu banyak perkara jika tak tahu perkara-perkara penting dalam hidup. Adakalanya orang yang kita sangka cerdik sungguh itu rupanya lebih berjaya dari kita. Dia mungkin cerdik sungguh dalam bidang yang tidak kena mengena dengan kerjayanya, tetapi "MASTER" dalam bidang yang diceburi..so be humble in everything we do.
>Klik di sini<

Tuesday, November 1, 2011

I Would Be Leery Of Any Company That Asks You To Pay Any Type Of An Upfront Payment Without Telling

I would be leery of any company that asks you to pay any type of an upfront payment without telling you what you can get for that upfront payment. Some of these companies make thousands of dollars a year sucking in people who are interested in making money online.
These companies use less than ethical techniques to find people who are in dire straits who are silly enough to think that work from home opportunities are a good money-making deal and that for $19.95 you can learn all the secrets. Take my word for it, it does not work that way. On top of that if you do your own research, you’ll find that these companies are all in there for one reason -- to take your 19.95 and to pop your email into a list that they can sell for hundreds of dollars to their fellow scam artists.

make-money-468x60-2

Monday, October 31, 2011

IObit Game Booster 3.1






merupakan aplikasi yang dapat mengoptimalkan kinerja komputer Anda saat bermain game. Dengan IObit Game Booster 3.1 performa dan kualitas game yang Anda mainkan di komputer akan stabil. Features: 

  • 1 Click. Game Booster is extremely easy to use. Its intuitive interface makes Game Booster the perfect tool for complete computer beginner. 
  • Speeds up Game Play. Game Booster gives more CPU and RAM to your games, making your games running at the peak performance.
  •  Defragments Game Files. Game Booster can quickly defragment game directories and files, to make your games load and run faster than ever.
  •  Increases Gaming Stability. Game Booster prevents and avoids possible conflicts and incompatibility, by temporarily closing background processes and unnecessary Windows services. 
  • Safe, Secure, and Free. Game Booster does not overclock your hardware, does not change your Windows Registry and system settings. Game Booster is 100% freeware, without any virus, adware, and spyware. 
  • Operating System: Windows 2000, XP, Vista and Windows 7 (32-bit and 64-bit) 
Fix in IObit Game Booster 3.1:

  •  Optimized game list and fixed auto losing game in gamebox 
  • Added "Delete" game in Gamebox and Defrag module 
  • Added "Recommended games" in Gamebox
  •  Added "Like it" and "Tell a friend"
  •  Added "Rename" game in Gamebox
  •  Fixed the problem of jumping to main screen while maximizing vice screen 
  • Fixed lowering process priority of Steam game result from selecting "Lower process priority"
  •  Updated language files

                                                                     
    Download:
    http://adf.ly/3UzhW

    Make Money Online



    $0.00 Start. Start in 5 mins. $3K per week. Make money from your website.
    fast2earn.com


    FileSonic.com, fast and easy file storage.

    Surat Untuk Abang Dan Adik





    ‎-Surat Untuk Abang Dan Adik-


    Mengisahkan kisah seorang adik yg selalu tulis s
    urat kat abang dia..Dan dia xtau pon abg dia balas surat tu….hmmm..;(

    Aku ada abg..Dah lama berpisah..Tapi aku selalu utus surat kat die yg kat kampong..Satu pon x berbalas..

    2 Tahun lepas..Aku menikah tanpa izin abang..Sebab puas aku cari tapi x jumpa dia..Sepanj…ang perkahwinan aku..Aku x tenang..

    Cuti sekolah yang lepas..Aku ajak suami aku balik kampong..Aku nak bersihkan rumah pusaka makl dan ayah.. Semasa membersih rumah using tu..Aku tersapu surat yang aku kirimkanpada abangku 2 tahun yang lalu..Sebelum aku menikah…suratnya macam ni..

    “Khas buat abangku,

    Abg, ko ingat lagi x..

    Mak ngan ayah meninggal mase aku Darjah 5..ko plak Tingkatan 5.., Masa tu diorang eksiden sebab nak beli kek befday aku sebab aku baling semua perhiasan kat umah kite, sampai mak terpaksa pegi beli ngan ayah..Tapi aku hairan mase tu, ada satu bekas kaca yg aku pecahkan..tbe2 banyak air keluar..Tapi ko cepat2 lap lantai umah kite..Tapi aku x amik kisah pon sal hal tu..

    Sebelum pegi, diorang cium kita berdua. Diorang cakap

    “ Abg, ko jaga adik. Jangan bagi nangis. Kalo mak dah xde, ko jangan tinggal die. Ingat sket mak ngan ayah ko ni..Jangan sesekali biar die sorang-sorang “

    Ko ingat x..

    Sebelum diorang pegi beli kek, ko balik dari sekolah, ko belikan aku pengikat rambut warna biru, sebab ko ske warna biru kan..Tapi aku campak kat longkang belakang umah kite, Sebab aku suke warna pink. Lepas kejadian tu..ko x penah ucap bufday kat aku lagi..Sampai sekarang..

    Abg, ko ingat x..

    Kita hidup 2 orang je lepas tu, ko x sekolah lagi..Ko pegi mana pon aku xtau..Tapi malam malam baru ko balik dan xpernah cakap ngan aku, Ingat tak, aku masak untuk ko, Tapi ko xmakan pon..Last2 pagi esok aku nampak ayam2 yg makan.Ko x penah ucap terima kasih kat aku.

    Abg, ko ingat x..

    Pernah sekali aku mintak duit nak pegi sekolah, Tapi time tu ko tengah tido..Aku amik Dua riggit dalam poket jeans ko..Masa balik sekolah, ko lempang aku sampai mulut aku darah. Tapi ko x pujuk aku balik pon..Tapi keesokannya,nasib baik luka tu dah elok..

    Abg, ko ingat x..

    Semasa umur aku 18 tahun..ko hantar aku kat Kuala Lumpur, umah Pak Long..ko cakap ko ada hal..Tapi sampai sekarang ko x datang amik aku..Berpuluh surat aku titipkan bersama airmata aku pada kau..Kenapa tiada sebarang balasan..Kenapa abg??

    Sekarang umur aku dah mencecah 26 tahun, dan umur ko dah pon 32 tahun, aku sudah pon disunting orang..Ketika hajat untuk menikah aku sampaikan surat lagi pada engkau..Kenapa kau diam je? Kenapa ko x cakap apa2? Aku perlu izinmu sebagai wali aku..

    Abg,

    Jika kau dapat surat ni..Katakanlah pada aku..Ada apa sebenarnya yg sedang berlaku..

    Salam sayang,

    Adik.”

    Aku mula terasa yg teringin nak selongkar rumah pusaka ni…Yelah.. Nak balik jarang sangat..

    Masa aku buka balik almari aku yang buruk yang dah kena makan anai2..Tibe ada satu kotak besar jatuh and banyak kotak2 kecik serta sampul2 surat..

    Dan tiba2 aku terpandang satu surat yang cantik sangat…dan aku buka…

    “Assalamualaikum..

    Kehadapan adikku yang jauh di mata ..

    Maafkan abg kerana tidak membalas satu pon surat yang engkau kirimkan..Kerana aku tidak berdaya sayang..

    Aku masih ingat detik kemalangan mak dan ayah kita..Iye, kau pecahkan perhiasan rumah..Tahukah kau salah satu perhiasan di situ adalah hadiah untukmu?? Mesti kau tidak perasan..Yang pecah itu adalah sebuah balang ikan emas yg telah aku, ayah dan mak belikan untuk kau..Tahukah kau ayah masih berhutang dengan apek yg jual ikan tu di pekan..

    Adikku sayang..

    Aku tau kau tak suka warna biru..Tapi aku beli pengikat rambut itu untuk kau..Supaya kau akan ingatkan aku sentiasa bila kau pakai pengikat rambut itu..Walaupon kau dah campakkan pengikat rambaut tu..Aku dah ambil balik, dan basuh..dan telah aku letakkan dalam sebuah kotak kecil di rumah kita..Nanti kau ambil ya..

    Adikku sayang..

    Jangan lah kau bersedih kerana aku sudah tidak ucapkan lagi tanggal hari jadi mu..Kau pon sudah lupa ya..Pada tarikh itulah kedua orang tua kita meninggal..Aku tak sanggup melihat tangisan engkau bila aku ucapkannya..Aku harap kau mengerti..

    Adikku sayang..

    Tahukah kau kenapa aku hanya balik bila malam saja..Kerana aku bekerja di pekan..Mengangkat guni2 untuk letak dalam lori..Untuk menyara engkau..Untuk membeli buku sekolah engkau, makan kau, baju-baju engkau dan semua persiapan kau..Kerana masa itu,..Kau sangat terkenal dengan kecantikan kau, Ramai yg memuji..Aku harus sediakan perhiasan untuk kau..Supaya kau tidak rasa malu..Aku tidak pulang siang hari kerana aku takut jika engkau dicerca kerana abangmu yg kelihatan seperti pengemis ini..

    Adikku sayang,

    siapa cakap yg aku tidak menjamah masakan kau..Aku akan makan masakan itu sebelum subuh..Sebab aku perlukan tenaga untuk siang hari, dan aku makan semasa engkau tidur..Supaya jari-jarimu tidak tercedera dan kasar semasa basuh pinggan dan matamu tidak bengkak kerana menemani aku makan..

    Adikku sayang,

    aku malu untuk ucapkan terima kasih..Kerana engkau banyak berkorban untukku..Kau menyediakan makanku dan segalanya..Adakah ucapan itu cukup untuk membayar semuanya?? Jika aku ucapkan terima kasih..Biarlah aku ucapkan di akhir hayatku..Kerana terima kasihku untukmu adalah ntuk semua yg kau lakukan semasa hidupku..

    Adikku sayang,

    Maafkan aku kerana aku memukulmu..Tahukah kau mencuri dan mengambil barang tanpa kebenaran adalah berdosa? Aku tidak sanggup untuk mengherdik kau lalu aku putuskan untuk memberi pengajaran yg akan kau ingat sampai bila-bila..Betulkan..selepas kejadian itu..Kau sudah tidak mengambil barang orang lain sesuka hati kan?? Itu tandanya perbuatanku tidak sia sia kerana aku dapat mendidikmu..Dan tahukah kau aku berhempas pulas menyapu minyak dibibirmu pada malam itu ketika kau tidur?Aku keluar mencari pucuk jambu batu dan menggilingnya sehingga batu lesung itu turut menggiling tangan aku..Sakit yang amat sangat..Tapi aku tetap teruskan dan Alhamdulillah..aku Berjaya mencuci kesan minyak dan ubat itu sebelum kau bangun..Aku tidak mau bengkak itu mencacatkan wajahmu yang cantik itu..

    Adikku sayang..

    Maafkan aku kerana terpaksa memisahkan kau dari aku, sebenarnya..aku menghantar kau kerana aku jatuh sakit ketika itu..Mungkin kerana ketika aku bekerja kontrak di tempat pembinaan menyebabkan aku sangat terdedah pada debu dan simen..Aku terjatuh semasa kerja dan dikejarkan ke hospital..Doktor mengesahkan aku menghidapi barah peparu dimana badan ku tidak berupaya untuk memikul barang yg berat, serta pernafasan aku sudah tak selancar dulu..Patutlah aku selalu batuk batuk, sesak nafas dan pandanganku yg makin kabur..Aku terpaksa dirawat dihospital walaupon doktor menjangkakan aku xkan bertahan lama..

    Sayangku..

    Aku titipkan surat ni di rumah pusaka, ketika ini aku di hospital..Jika suatu hari nanti engkau pulang ke rumah kita..Bacalah semua surat2 dan bukalah semua hadiah yg aku belikan setiap tahun lebih kurang 9 tahun dahulu..Dan maafkan aku jika tidak dapat sediakan hadiah untukmu pada tahun ini..

    Adikku sayang..

    Mungkin tika kau membaca surat ini..Aku sudah pon tiada..Jangan kau bersedih..Di sini ada beberapa perkara yang ingin aku katakan..

    Untuk menyapu rumah kita ketika aku pulang dengan pakaian dan kotor serta debu, TERIMA KASIH.

    Untuk mengelap setiap barang yg aku sentuh supaya sentiasa bersih dan tiada kuman, TERIMA KASIH.

    Untuk membasuh pakaianku yg busuk dengan peluh ku, TERIMA KASIH.

    Untuk melemparkan senyuman dan salaman ketika aku pulang dr kerja, TERIMA KASIH.

    Untuk memasak lauk kegemaranku yg kau sangka aku tidak suka, TERIMA KASIH.

    Untuk mengingatiku dan menulis surat yg tidak bisa aku balas, TERIMA KASIH.

    Untuk menjadi adik yang sangat aku sayangi, TERIMA KASIH.

    Untuk segalanya yang kita tempuhi, suka mahupon duka, TERIMA KASIH.

    Adikku sayang..

    sekiranya engkau disunting seseorang..Biarkan pakcik kita menjadi walimu..Kerana aku mungkin sudah tiada..

    Bahagiakanlah dirimu..Kerana itu yg aku mahukan..Jagalah suamimu dan jangan kau ingkarinya..

    Salam sayang sedalam-dalamnya,

    Abang.”

    Di rumah pusaka itu..Aku termenung bersama jernihan airmata yg mengalir..Lantas..Aku buka satu persatu hadiah yang dikatakan..

    Semuanya berwarna pink..Dan semuanya di tulis nama aku dengan tulisan yg sangat indah..Ya Allah…Aku meraung sambil menatap hadiah itu..

    Ya Allah..dimanakah dapat ku cari insan semulia abangku




    Jangan lupa untuk tekan butang share selepas anda baca



    make-money-468x60-2

    Rahsia Lelaki Mengikut 4 unsur

                                                        Wall Photos

    Rahsia Lelaki Mengikut 4 unsur

    (1) Tanah = anak pertama, anak kelima, anak kesembilan
    (2) Air = anak kedua, anak keenam, anak kesepuluh
    (3) Api = anak ketiga, anak ketujuh, anak kesebelas
    (4) Angin = anak keempat, anak kelapan, anak keduabelas

    TANAH
    Sifat tanah dikaitkan sebagai jenis Deria. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Orang menghargai kebendaan, keras hati, sabar,disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, cekap, percaya hanya perkara yang boleh dicapai oleh deria.

    (JENIS PANCAINDERA: SYAHWAT, KERING)
    Sedar mengenai hakikat diri, menilai material, sebar, tabah hati, disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, efisyen, percaya hanya pada apa yang boleh dicapai oleh pancaindera, muram atau sugul, diberatkan oleh keperluan. Kepala angin, bimbang, tegas, tenang, boleh putus harapan, pendiam, tidak peramah, senyap. Badannya kurus, kurangnya tidur, tidak sabar jima', selalu sihat, banyak kerja.

    AIR
    Sifat air dikaitkan jenis Perasa. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Lemah-lembut, dalam perasaannya, mengasihani, memaksa, penakut, kepala angin, imaginatif, lemah terhadap siksaan atau teguran, berahsia, memahami, tidak tamak, artistik.

    (JENIS PERASA: FIKIRAN, BASAH)
    Lemah lembut, perasaannya dalam, belas kasihan, penakut, ada angin, imaginatif, mudah terluka hatinya, berahsia, mudah memahami perasaan orang lain, tidak tamak, ada bakat seni, positif, berhati-hati, berfikiran panjang, aman hatinya, terkawal, boleh dipercayai, penyabar, tenteram. Tubuhnya tambun, banyak lemak, banyak tidur, sedikit malas, lambat dan agak kurang faham.

    API
    Sifat api dikaitkan sebagai jenis Intuisi (kebolehan mengetahui sesuatu melalui bisikan kalbu). Ia digolongkan sebagai sifat kelelakian. Pentingkan diri, megah, bersemangat tinggi, kompetitif, perlukan ruang, kebudakan atau kurang matang, keras hati, kecenderungan ke arah tidak peka terhadap sesuatu, sentiasa sedia untuk menempuh sesuatu yang baru dan berisiko, mampu melihat kemungkinan masa depan.

    (JENIS INTUITIF: CINTA, PANAS)
    Pentingkan diri, megah, semangat tinggi, kompetatif, perlukan ruang, keanakan atau lurus, menaruh harapan, cenderung untuk tidak sensitif, sentiasa sedia untuk sesuatu yang baru dan berisiko, mampu melihat kemungkinan baru, yang mana orang lain tidak terfikirkan. Perasa, gelisah, agresif, mudah teransang, mudah berusaha, pemaksa, optimis, aktif. Kerjanya segera, jalannya cepat, terang hati, panas tubuhnya, kurang tidurnya.

    ANGIN
    Sifat angin dikaitkan dengan jenis Pemikir. la digolongkan sebagai sifat kelelakian (masculine). Lelaki ini berpegang kepada teori, tidak mudah terpengaruh oleh pendapat orang lain, objektif, rasional, menghadapi kesukaran untuk melibatkan emosi, menghargai kebolehan intelektual, mahukan kebebasan, mempunyai mentaliti ambil mudah, sukakan fakta dan figura.

    (JENIS PEMIKIR: JIWA, SEJUK)
    Orang teori, sukar dipengaruhi, objektif, rasional, sukar terlibat dalam hal emosi, menilai tinggi kebolehan intelektual, keperluan untuk bebas, mentaliti ambil mudah, suka pada fakta dan figura. Mudah bergaul, boros, banyak cakap, responsif, mudah berbincang, bersemangat, sikap tidak kesah, pemimpin. Tubuh nipis, kurang daging, banyak darah, kreatif, sederhana.

    ** Kenyataan di atas hanyalah kajian teori ahli falsafah

    Sumber : Blogger

    Affiliate Program ”Get Money from your Website”

    make-money-468x60

    Sunday, October 30, 2011

    Advertise to over 10 million customers across the world

    Advertise to over 10 million users

    Advertise to over 10 million individuals around the globe.

    We advertise your business in global network of partners websites, each with own targeted auditory.
    Our company gives you effective promotion methods that makes you profitable online.
    We will give you real and visible results and take your web-site to the next level.
    Advertise to Millions individuals Now...

    Increase search engine rank

    Increase your website search engine rankings

    Showing up on search engines is one of the most critical ways to increase web-site traffic and show your content or service to people that might be interested in what you are offering.
    Most of the big search engines use a software to calculate your web-site ranks.
    Search engines know the number of websites are referring to your website; more referrers and hits better rank for your web-site.
    Get Better Rank...

    Get More Customers

    Get More Visitors, Get More Sales!!!

    With no day-to-day current of visitors you cannot have stable around the clock sales.
    You cannot get income if no one visits your website. You need customers to see your business, every day, 24 hours!
    We help more than 30,000 clients get more shoppers online.
    You can increase your income by receiving hundreds of real targeted customers to see your website.
    More Shoppers...

    Friday, October 28, 2011

    Gain financial freedom


    Job at home

    Work at home

    If you are looking for a succeed work at home or whether you dream about getting cash on the internet; yes, eventually, you found it!

    Get economic freedom

    No pc skills needed. You may be absolutely new to handle our application - you don't need ANY skill. This is extremely simple.
    You may stay at home and work at your free time. Even whether you don't have pc you can do this job in Internet cafe or on Internet mobile phone.

    How it works?

    We make a internet-store for you with ready to operate e-commerce products. Your work is pretty easy; you have to submit material about your web-store to the Online sources. We will provide you with extremely easy step-by-step instruction how to do this. The typical instruction asks you to open a online web site and fill in a form with information regarding your online-store and software.
    You will be paid from US $20.00 to US 180.00 for every purchase which is comes via your online-shop.
    There is no limitation for your income. No matter where you live your payments are 100% assured.
    Sign up Now...
    Sign up now to have financial independence. All you need is the simple: register now and getpersonal online business!

    Tuesday, October 25, 2011

    Justin Timberlake and Amanda Seyfried acting together, how is it gonna be?

    Justin Timberlake and Amanda Seyfried acting together, how is it gonna be?: In the future people stop aging at 25 and must work to buy themselves more time, but when a young man finds himself with more time than he can imagine he must run from the corrupt police force to save his life.

    His crime is not by getting time, its by giving it away, this is so interesting!

    His crime is not by getting time, its by giving it away, this is so interesting!: In the future people stop aging at 25 and must work to buy themselves more time, but when a young man finds himself with more time than he can imagine he must run from the corrupt police force to save his life.

    Couldn't find Ed Hardy's Christian Audigier watches before? Get them here at 80% discount

    Couldn't find Ed Hardy's Christian Audigier watches before? Get them here at 80% discount: Christian Audigier is a French fashion designer and entrepreneur that gained international fame for creating the Ed Hardy tattoo clothing apparel brand. HiShop is having a sale up to 80% for his series of watches. Grab fast! *While stock last. Sales ends on 31st October.

    Sunday, October 23, 2011

    Himpunan Cerita Sedih


    Jangan lupa untuk tekan butang Share selepas anda baca

    Seorang bapa pulang ke
     rumah dalam keadaan letih disambut baik oleh anaknya yang berusia 7 tahun. Sambil mengangkat briefcase ayahnya, si anak itu bertanya kepada ayah.....

    Anak: Ayah...ayah.. boleh Amin tanya satu soalan?

    Ayah: Hmmm....nak tanya apa?

    Anak: Ayah...berapa pendapatan ayah sejam di pejabat?

    Ayah: Itu bukan urusan kamu, buat apa sibuk-sibuk nak tanya? Si ayah mula menengking.

    Anak: Amin saja nak tahu… ayah... Tolonglah beritahu berapa pendapatan ayah sejam di pejabat? Si anak mula merayu pada ayahnya.

    Ayah: 20 ringgit sejam.. Kenapa nak tahu? Jerkah ayahnya lagi.

    Anak: Oh..20 ringgit.. Amin menundukkan mukanya.

    Anak: Ayah.. boleh tak bagi Amin pinjam 10 ringgit dari ayah?

    Si ayah mula menjadi berang dan berkata, "Oh, itu ke sebabnya kamu tanya pasal pendapatan ayah? Kamu nak buat apa dengan duit tu? Mintak sampai 10 ringgit? Nak beli mainan lagi?? Ayah penat-penat kerja cari duit, kamu senang-senang nak membazir ya.. Sudah, pergi masuk bilik.. tidur! Dah pukul berapa nih...!!" Si anak itu terdiam dan perlahan-lahan dia kembali ke biliknya. Si ayah duduk di sofa sambil memikirkan mengapa anaknya yang sekecil itu meminta duit sampai 10 ringgit. 

    Kira-kira 2 jam kemudian, ayah kembali tenang dan terfikir kemungkinan besar anaknya benar-benar memerlukan duit untuk keperluan di sekolah kerana anaknya tak pernah meminta wang sebegitu banyak sebelum ini. Dengan perasaan bersalah, si ayah melangkah menuju ke bilik anaknya.Didapati anaknya masih belum tidur. 

    "Kamu benar-benar perlukan 10 ringgit? Nah.. ambil ni" Si ayah mengeluarkan sekeping duit kaler merah. Si anak itu segera bangun dan tersenyum girang. "Terima kasih banyaklah ayah!" Lalu dia mengangkat bantalnya dan mengeluarkan sekeping nota 10 ringgit yang sudah renyuk terhimpit oleh bantal. Bila ternampak duit itu, si ayah kembali berang. "Kenapa kamu mintak duit lagi sedangkan kamu dah ada duit sebanyak itu?? Dan dari mana kamu dapat duit tu??" Amin tunduk... tak berani dia merenung ayahnya. 

    Sambil menggenggam kemas duit itu, dia menerangkan....."Duit ni Amin kumpul dari belanja sekolah yang ayah bagi hari-hari. Amin minta lagi 10 ringgit kat ayah sebab Amin tak cukup duit..." "Tak cukup duit nak beli apa??"Jerkah ayahnya lagi. "Ayah.... sekarang Amin dah ada 20 ringgit.. Nah..ayah ambil duit ni. Amin nak beli sejam dari masa ayah di pejabat tu. Amin nak ayah balik kerja awal esok. Amin rindu nak makan malam dengan ayah.." Jelas Amin tanpa memandang wajah ayahnya...

    Jangan lupa untuk tekan butang Share selepas anda baca
    Jangan lupa untuk tekan butang Share & Tag selepas anda baca


    Surah Al-Quran dan Kelebihannya





    1. Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
    2.  Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
    3.  Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
    4.  Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
    5.  Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
    6.  Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
    7.  Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
    8.  Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
    9.  Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
    10. Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
                                  Semoga dapat menjadi amalan kita semua.. :)


      Kisah Seorang Lelaki Muda


      Seorang lelaki muda bangun di awal pagi utk solat subuh di masjid. Dia berpakaian, berwudu’ dan berjalan menuju masjid.

      Di tengah jalan lelaki itu jatuh dan pakaiannya kotor. Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang ke rumah. Di
      rumah, dia berganti baju, berwudu’, dan, berjalan menuju masjid.

      Dlm perjalanan ke masjid, dia jatuh lagi di tempat yg sama! Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke
      rumah. Dirumah, dia, sekali lagi berganti baju, berwudu’ dan berjalan lagi menuju masjid.

      Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu. Dia menyapa lalu lelaki itu menjawab:
      “Saya melihat kamu jatuh 2 kali di perjalanan menuju masjid, jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan kamu.’
      Lelaki muda mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid.

      Saat sampai di masjid, lelaki muda itu mengajak teman barunya yang membawa lampu untuk masuk bersolat subuh
      bersamanya. Lelaki tadi menolak. Berkali-kali diajak tetapi jawapannya sama.

      Lelaki muda bertanya, kenapa menolak untuk masuk bersolat. Lelaki pembawa lampu menjawab:

      AKU ADALAH SYAITAN !

      Lelaki muda itu sungguh terkejut..!

      Syaitan menjelaskan, ”Saya melihat kamu berjalan ke masjid,dan sayalah yg membuat kamu terjatuh. Ketika kamu pulang
      ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid, Allah mengampunkan semua dosamu. Saya membuatmu jatuh
      kedua kalinya, dan itupun tidak membuatmu merubah fikiran tetapi tetap kembali ke masjid.

      Kerana itu, Allah mengampunkan dosa seluruh keluargamu. Saya KHUATIR jika saya membuatmu jatuh ketiga kalinya,
      mungkin Allah akan mengampunkan dosa seluruh penduduk desamu, jadi saya harus memastikan bahwa kamu sampai
      dimasjid dgn selamat..’

      ++[MORAL]++ :

      "Jangan abaikan suatu niat baik yg kita mahu lakukan, kerana kita tidak pernah tahu ganjaran yg bakal kita perolehi dari segala kesulitan yg kita hadapi demi melaksanakan niat baik tersebut ."

      SILAKAN JIKA MAHU SHARE DENGAN RAKAN-RAKAN. :)

      geld-verdienen-468x60-2

      PERHATIAN!! ini bukan ayat al-Quran...



      PERHATIAN!! ini bukan ayat al-Quran...


      PENTING ...tolong sebarkan. Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda.
      Yang pasti............ ini bukan ayat al-Quran

      Semoga kita semua berhati-hati jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita. Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita.

      Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh orang-orang KAFIR.

      Perhatian kalau ternampak penghujungnya ditulis "Surah Injilu Matay" (Terus reject).

      Sila baca dan edarkan kepada sesiapa yang tiada blog melalui e-mail. Jika ada blog, copy dan paste ke blog anda. Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah.

      Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidiklah isinya juga. Tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah.

      Sekali pandang macam ayat dan kalimah Al-Quran. Sebenarnya ayat dari kitab Bible.

      Tuesday, October 18, 2011

      Receive Cash From Your Blog

      Extra Cash From Your Website

      Pouring Cash Directly Into Your Pocket!!!

      It works round-the-clock, and for not just days or weeks, but for months and months, very own Money From Your Website making you tons of CASH!
      It works round-the-clock, and for not just days or weeks, but for months and months, very own Money From Your Website making you tons of CASH!

      Have you ever wished about a real and easy way to get cash in Internet, even if you have absolutely no experience?
      We have good news....

      Get money on the internet now


      Turn your valuable web site traffic into money. Join our partner program. We offer the most pay-per-click rate to help maximize your money stream.

      Imagine running of a something that never failed to provide you with money-flow. A never ending money generator, a system so amazingly gainful that you never had to work for a boss ever again!

      0 (zero) investment program

      We designed this system specifically for NO COST methods, to make thousands, if not millions of dollars, without spending money.

      Join our cash making program absolutely free and 100% risk free.

      Get Started now

      Sign Up...

      Signup is free

      Income while you sleep.

      Earn $1,000... $2,000... $5,000... Turn your website traffic into money!

      You get paid for every individual that clicks on our commercial. Our goal is to enable you to make as much as possible from your commercial space. We pay monthly, either by check, or instantly through PayPal.

      Our program enables you to generate a steady stream of revenue, 24 hours a day, 7 days a week, 365 days a year. Allowing you more time to focus on the things you love. You'll even be making income while your sleep!

      TESTIMONIALS
      TESTIMONIALS
      "...It's great idea making money online..."
      "...It's great idea making money online..."

      Thank you so much for creating this unique opportunity for me. I'm studying at the University of Manitoba and I have always been motivated to find new ways of making revenue. Your site is perfect for me making extra revenue. It's great idea making cash on the internet!

      Christine Taylor, CA

      Will my Web site work for me?

      Yes, absolutely! With our affiliate program everyone can earn every day! You will earn income from 100,000 advertisers. Also you can be absolutely new to use our system - you don't have to have ANY experience. That's really simple.

      We have successful members from all countries of the world and they are part time employees, students, house wives, retired people, just everybody. Because our system works anywhere and for everyone!

      Any proof of earnings?

      Sure. For example, look at the results of using our affiliate program. Here is real screenshot of bank account presented by a partner:

      TESTIMONIALS
      TESTIMONIALS
      "...I have been looking for something like this..."
      "...I have been looking for something like this..."

      Hi, this is wonderful!!!! I have been looking for something like this! I found your site and just wanted you to know that I think this idea is splendid. Good luck to you.

      Iohan Vanden Broek, NZ

      Here's All You Have to Do...

      1. Fill in the registration form

      2. Insert received code into your web page

      3. Watch that your cash grow

      Get Started now

      Sign Up...

      Signup is free

      Russian Women and Ukraine Girls for marriage at Anastasia Date - 15,000 Beautiful Russian Girls for Dating and Marriage: Find Woman of Your Dreams at Anastasia Date now!

      Friday, April 29, 2011

      Spark - Pimp Home Screen of Your Mobile Phone

      Being connected to Social networking sites like Facebook, Twitter 24×7 has a necessity these days. You need to know what your friends are upto each hour, minute and second of the day and that too while on the go. Although the new devices being launched these days do show live feed of twitter and facebook, an example being Nokia N8. However, majority of mobile phones in market don’t allow you to be connected with such sites and provide dull home-screens instead of showing the updates right on the home-screen (will eliminate the need of any 3rd party applications as well!). This being said, HipLogic’s Spark comes to the rescue.
      Spark, currently in beta, is a mobile application which once installed replaces the original home-screen of your mobile phone with a new, interactive, offering social media updates right on the home-screen! I tried Spark after seeing some great screenshots of pimped up User Interface on some Nokia touch devices and I must say going by the looks, it does rock! Now, offering an awesome Interface is good but other things need to be considered as well. Read below my review of HipLogic’s Spark:

      Spark (Beta) Review


      Spark Menu Screen (Replaces the default menu)
      The installation size of 10 mb is pretty hefty and takes a toll on the phone memory (installed for maximum performance) but then again, 10 mb is worth sparing provided the application is a real killer (which it wasn’t). Spark takes a lot of time to start up even if it is installed on the phone memory which is a real let down. Next, on the home-screen initially all the options are enabled i.e Headlines, Twitter feed, Facebook updates and weather, however, on Nokia 5230/5800 (testing device) i barely managed to see the weather updates and headlines on the home-screen (for facebook and twitter updates i had to scroll down). And the prime reason for this was the font size and plenty of unused space. A better design of the home-screen will let the user see more updates in single screen. Further more the scrolling is slow, it lags and slows down the usage of Spark. Regarding the configurablity of Spark, it does allow you to organize your homescreen and add/remove the widgets. Plus the ability to update the updates is good as it lets you control the bandwidth usage but more flexible update intervals could have been included (for heavy social networkers). All in all, i found Spark to be a Potential Killer Application with a lot of area’s to be taken care of. This being said, since Spark is in beta, we CAN expect positive changes to happen and Spark making its way to Smart-phone’s soon!

      Spark Home-screen in portrait mode
      Spark runs on most Android OS 1.6-2.2, Symbian S60, 3rd Edition (FP1, FP2 & MR), 5th Edition, and Symbian^3 phones. In terms of brands, Spark is available for HTC, LG, Nokia, Samsung and Sony Ericsson. You can download the latest version of Spark directly from their website or by visiting m.SparkMyPhone.com from your mobile phone’s default browser.


      * or click here
      spark for mobile phone

      Affiliate Program ”Get Money from your Website”

      Make Money Online


      $0.00 Start. Start in 5 mins. $3K per week. Make money from your website.
      fast2earn.com


      Wednesday, April 6, 2011

      vHome for Symbian s60v3

      As we know that vHome a trimmer appearance applications Homescreen / Desktop / Standby on HP Symbian s60v3 .. Most of its superior features, among others fullscreenwallpaper still the same, a large clock display, shortcut minibar, view weather forecasts online, google, and others.

      Please download the application
      vHome v3.96 fix1
      vHome v4.12 by Tuanloc-EN
      vHome v4.20 by Tuanloc-EN
      vHome v4.22 by Tuanloc-EN
      vHome v4.30-EN

      vHome v4.35 by TuanLoc EN

      Those who do not know, you can edit existing theme.xml files, shortcuts position, the position of the icons (battery, signal, bluetooth, handsfree, and friends), softkey, minibar and also skinnya shortcut ..
      That way you can change the look of "conventional" vHome ..

      For those who want to add other themes skins, skins-themes silalakan download it at this link:


      240x320 [Link]
      320x240 and 240x320 [Link]


      The assembly Skin it:
      1. Copy files theme.png, digital.png, and xxxx.v formatted files to C: \ system \ apps \ HDesktop_0x2001E8B2 \ theme_pkg \ overwrite it
        if there are files 002c, put the file in C: \ data \ HDesktop_0x2001E8B2 \ settings \ overwrite it
        Remember do not rename anything in the zip, unless there are special instructions therein
      2. Open vHome
      3. Choose the style that you have copied
      4. See the results ..

      Make money from home


      Up to $150 per day. Weekly payment via Paypal.
      NewWebLab.com


      Online Job for All


      Work from home computer. Weekly payment via Paypal.
      NewWebLab.com